CZK

Handmade Luxury Art Brands - Design - Style

ZNAČKA TO.GET.HER JEDE NA VLNĚ UDRŽITELNOSTI

Za značkou TO.GET.HER stojí designérka Hana Prchalová, která tvoří udržitelné svatební šaty, originální spodní prádlo, ale i šaty určené k dennímu nošení (ready to wear). Používá výhradně přírodní a certifikované materiály, jejichž dodavatele si sama pečlivě vybírá. Nadčasový design, ekologie a individuální přístup jsou základními esencemi každého jejího modelu.

Hana Prchalová

Dětství

Už od dětství věděla, že se bude živit módou a k tomu také směřovala. “Všechno to začalo máminými šaty z tanečních. Měla jich několik a já jsem milovala hrát si v nich na princeznu. Jak šel čas, i můj vkus se pomalu měnil a láska k princeznovským dlouhým sukním mě pomalu opouštěla. Začala jsem si šít oblečky pro Barbíny, protože ty outfity, ve kterých se prodávaly byly naprosto nevyhovující mým požadavkům. Zanedlouho mi ani to nestačilo a tak padly za vlast první z máminých šatů. Rudou večerní róbu (ano, byly to ty princeznovské z tanečních) jsem přeměnila na moderní disco outfit s mini sukní a zvonovými rukávy.

Tehdy jsme všichni tak nějak začali tušit, kam to povede. Rodiče mě přihlásili do výtvarky a v 15 letech jsem úspěšně složila talentové zkoušky na Střední školu oděvní v Prostějově.”

Studium a první zkušenosti v módním průmyslu

Po 4 letém studiu jí chuť tvořit módu stále neopouštěla, a proto pokračovala na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, kde úspěšně absolvovala magisterské studium designu oděvu. “Těch 5 let tam mě utvrdilo v tom, že být návrhářkou je opravdu mé vysněné povolání. Zároveň jsem získala spoustu nových zkušeností, příežitostí a kontaktů nezbytných pro mou současnou práci.” Několikrát své kolekce prezentovala na módních přehlídkách pořádaných univerzitou, ale také na významných módních událostech jako je například Fashion Live Bratislava, Mercedes Benz Prague fashion week nebo na výstavě udržitelné módy v Berlíně. Stala se také finalistkou soutěže Start up, pořádanou Mercedes Benz Prague Fashion weekem.

Po absolutoriu se rozhodovala, zda se rovnou vrhnout do podnikání nebo si zkusit práci u některé z českých značek. Rozhodla náhoda. “Pár dní po promoci mi kamarád poslal inzerát vypsaný českými streetwear a skate řetězci – Nugget a Meatfly. Stala jsem se na 2 roky jejich designerkou. Byla to pro mě obrovská zkušenost, poznala jsem spoustu skvělých lidí, naučila se jak tyto velké řetězce fungují. Mimo design jsem se starala také o přípravu výrobních podkladů, komunikaci s výrobou a tak trochu i kontrolu výrobního procesu.” Po roce a půl jí přestala tato práce naplňovat. “Jsem člověk velmi ekologicky smýšlející a práce pro oděvní řetězec mi prostě přestala dávat smysl. Rozhodla jsem se tedy, že to zkusím na vlastní pěst a založila TO.GET.HER.”

TO.GET.HER

Značka vznikla v roce 2017, kdy ještě Hana pracovala pro zmíněné řetězce. “Na začátku nebyl žádný jasný koncept ani bussiness plán, pouze chuť živit se vlastní tvorbou. Přiznám se, že by mě nikdy nenapadlo, že to budou právě svatební šaty. S fotografkou Lucií Sekerkovou, se kterou se známe ze Zlína jsme u vína žertovaly o tom, že založíme svatební agenturu. Ona přece sem tam fotí svatby a ty šaty co vídá, hrůza. Postupem času nám to ale začalo připadat jako geniální plán a založily jsme TO.GET.HER.”

V rytmu udržitelnosti

Protože obě majitelky značky sdílí lásku k přírodě, postavily celý koncept na udržitelnosti a své schopnosti si otestovaly o rok později na Luciině svatbě. “Tehdy to ještě nebyl trend, ale obě jsme nejspíš cítily, že se to blíží i do Čech. Nedlouho poté se vdaná Lucia odstěhovala do zahraničí a já jsem na TO.GET.HER zůstala sama. Opustila jsem tedy původní koncept svatební agentury a ponechala si jen „to moje“. Tak se začaly rodit první udržitelné svatební šaty v Česku.”

Zájem zprvu nebyl nijak veliký. O udržitelnost se tehdy zajímala jen velmi malá část populace, v médiích se o ní téměř nemluvilo. Postupem času se však ozývalo víc a víc nevěst, které chtěly oslavit svůj velký den v souladu s přírodou. “Kromě tvorby na zakázku jsem vytvořila také minikolekci svatebních outfitů, abych nevěstám dokázala více přiblížit, co mohou od mé značky očekávat. To se ukázalo jako velmi dobrý tah a tak byl rok 2020 konečně plný krásných a osobitých zakázek z přírodních certifikovaných materiálů. Měla jsem velikou radost a veliké plány, kam značku ještě posunout.”

Autorka se rovněž snaží, aby svatební šaty byly dále využitelné. Preferuje jednoduché variabilní střihy, takže se šaty dají po svatbě snadno upravit v model, který bude zákaznici sloužit dál.

Covid dal stopku svatbám

Pandemie coronaviru tvrdě zasáhla do plánů designérky. “Svatby byly zakázané a já jsem se tak spolu s tisíci dalších lidí ocitla v situaci, kdy jsem měla být celý rok úplně bez příjmu. Nejsem člověk, co se lehko vzdává. Můj sen přece nezničí taková „maličkost“ jako pandemie. Svůj původní plán jsem tedy přizpůsobila situaci a ke svatebním šatům přidala Daily wear. Samozřejmě chci nadále ctít hodnoty, se kterými jsem značku založila – ekologii, etiku, udržitelnost a nadčasový design. Držím se striktně přírodních a certifikovaných materiálů. Pokud to jde, vybírám látky vyrobené přímo v Česku. Takových ale moc není, proto si zahraniční dodavatele pečlivě prověřuji. Vyrábím lokálně a nešiju tzv. do zásoby. Vyrobím pouze tolik kusů, abych měla jistotu, že se prodají. Dokonce i ve výrobě mi vycházejí vstříc a nepoužívají žádné plastové obaly pro mé výrobky.”

Nová koncepce

Momentálně se snažím značku posunout zase o krůček dál, k čemuž mi dopomohla právě pandemie. Snažím se celý projekt uchopit víc koncepčně a vytvořit kolekci udržitelné ready to wear. Víc si však zatím nechám pro sebe.

Share on facebook
Like
Share on twitter
Tweet

NEWSLETTER

Zaregistruj se a získej slevu na

první nákup

zde

SLEVA 100