TÝDEN S WEMOVE: SOUTĚŽ A ROZHOVOR

tento týden máme na MOLO7 sportovní a soutěžit tak budeme samozřejmě s novou českou sportovní značkou WEMOVE. vyhrát můžete dvoubarevné legíny na cvičení. soutěžit můžete do středy 8. dubna, končíme přesně o půlnoci. soutěžní otázku aka vstup do soutěže najdete TADY. a když si tento týden od WEMOVE něco koupíte, získáte bonusový stokorunový kredit na další nákupy!

ROZHOVOR S ADÉLOU SENETOVOU A LUCIÍ KRÁLOVOU / WEMOVE, PRAHA – MORE THAN PILATES, BŘEZEN 2015

fungujete necelý rok. značku jste založily tuším vloni v létě?

značku wemove jsme založily na jaře 2014 a v létě šla ven první kolekce.

můžete něco říct ke genezi značky? jak k tomu vůbec došlo, že jste se pustily do sportswearu?

adéla: vzhledem k mému zaměstnání trenérky, kdy se člověk dennodenně pohybuje ve fitness prostředí, mě myšlenka na vlastní sportovní kolekci napadla spontánně. spolupráce s lucií pak už byla jasná volba. jsme kamarádky v podstatě od školky. globální návrat active wearu jako reakce na zdravý životní styl tento nápad jedině podpořil.

jste z prahy?

adéla: pocházíme obě z litomyšle ale momentálně již 10 let žiju v praze

a kde vaše oblečení vzniká?

lucie: já jsem v praze přechodně, dílnu mám v litomyšli. tam vznikají všechny vzorky, a pak se věci posílají do výroby kousek za prahu.

impuls k výrobě sportovní kolekce vzešel tedy od adély. říkala jsi si, že nemáš co na sebe..., že sportovní oblečení lokální produkce je díra na trhu?

adéla: přesně tak. chtěly jsme zaplnit díru na trhu, vytvořit lokální, čistě českou značku. všechny materiály, látky včetně nití a ostatní galanterie, které používáme, jsou zakoupené na českém trhu.

lucie: české značky tu jsou, ale nějak jsme si z jejich nabídky nemohly vybrat, nevyhovovaly nám stylem, tak jsme se do toho pustily samy.

lucie, ty máš sice zkušenosti s módním návrhářstvím, ale sportovní módu jsi nikdy předtím nedělala. jak se liší od tvojí předchozí tvorby? předtím jsi dělala spíš společenské oblečení, například tvoje diplomka byla v minimalistickém duchu a hrála jsi si v ní s vertikální siluetou...

lucie: starší kolekce vycházely ještě většinou z nějakého školního semestrálního tématu, byly založené na nějakém silném konceptu. teď už to není jen o mně, je potřeba víc přemýšlet nad klienty, pro které to dělám. ale myslím, že i když je ta sportovní móda o něčem jiném, určitý rukopis tam je patrný. když člověk vyjde ze školy, tak najednou zjistí, že na ten reálný svět není vlastně vůbec připravený. neví, jak funguje business, jak komunikovat s výrobci, s dodavateli. najednou mi dávalo smysl, jít trochu víc komerčním směrem. je to pro mě dobrá zkušenost.

kdy jsi dokončila školu?

lucie: v roce 2012. na všvu v bratislavě.

a co se týče práce se sportovními materiály a specifických požadavků sportovního oblečení, poradil ti někdo?

lucie: já jsem dost samouk, něco znám ze školy, některé specifické informace o vlastnostech materiálů a technologií jsme konzultovaly se zkušenějšími odborníky na sportovní oděv.

jaké materiály používáte?

adéla: používáme materiály od lokálních výrobců, ale nejde to stoprocentně. něco také máme z velkoobchodů.

a co se týče složení materiálů?

lucie: část kolekce je z přírodních materiálů - trička, mikiny a tepláky vyrábíme z bavlny, případně viskózy. legíny jsou většinou syntetické - směsi polyesteru s elastanem. v následující kolekci uvažujeme i nad speciální yoga řadou z bio bavlny.

ty to všechno šiješ sama, nebo oblečení dáváte někomu šít?

lucie: základ dělám celý sama, od návrhu přes ušití vzorků, po stupňování střihu. celou tu dokumentaci pak dáváme do výroby do jedné české firmy kousek od prahy. ti jsou ochotní ušít nám pak kolekci i po menších sériích. původně jsme si myslely, že nám technologicky trochu pomůžou, že budou vědět, jak fungují sportovní technologie, ale narazily jsme na to, že si občas musíme vyškolit my je.

jak zjišťujete technologické informace?

adéla: těžce, hodně samy testujeme...

lucie: mám nějaké zdroje informací - od lidí, kteří mají zkušenosti-, ale moc jich není, takže spíš často fungujeme metodou 'pokus-omyl'. je jasné, že sportovní oblečení klade vysoké nároky na funkčnost a my se to snažíme ctít. v tuhle chvíli nemůžeme konkurovat světovým sportovním značkám, pokud jde o technologickou stránku sportovního oděvu, a právě proto chceme zdůraznit, že naše značka není určena pro vrcholové sportovce ani vrcholové výkony, ale spíš pro lidi, kteří žijí aktivně a sportem se chtějí hlavně bavit, dělat ho pro radost.

adéla oblečení asi dělá reklamu a sama v něm cvičí, nebo ne?

adéla: samozřejmě, značku wemove nosím ráda nejen do fitka, ale i na volný čas.

oblečení je navržené na sport a aktivní životní styl. jak se to promítlo v designu? měla jsi k tomu coby trenérka nějaké námitky či specifické požadavky?

adéla: důležitý byl pro mě především komfort a pohodlnost oblečení. když jde člověk sportovat, nechce vnímat, že ho někde něco tlačí. potřebuje se v oblečení cítit dobře. šlo nám ale také o design. jde o sportovní oblečení, takže samozřejmě klademe velký důraz na funkčnost, stejně velký důraz ale přikládáme tomu, aby oblečení perfektně sedělo, bylo maximálně pohodlné a hlavně vypadalo dobře.

inspirovala jsi se, lucie, v nějakém sportovním stylu? z čeho jsi při navrhování vycházela?

lucie: v konkrétním sportovním stylu asi ne. hodně jsem vycházela z našich osobních potřeb, podle toho, co nám samotným v obchodech chybí.

a sama sportuješ?

lucie: můj vztah ke sportu je trochu vlažnější. já jsem občas trošku lenoch, ale zrovna pilates mě baví a teď na jaře si sem tam zajdu zaběhat. zároveň ale hodně vnímám, jaký teď sport a zdravý životní styl zažívá rozmach. dnes sotva potkáte známé, kteří necvičí jógu nebo pilates, nechodí běhat, netrénují na půlmaraton, neřeší zdravé jídlo nebo se o to alespoň nesnaží. i proto jsme přišly s wemove. potenciál ve sportovním odvětví dokazují i módní řetězce, které postupně přicházejí se svými fitness mini kolekcemi, vyráběnými ale stejně jako jejich starší sourozenci v rozvojových zemích. wemove přišlo s první kolekcí loni na jaře, kdy sportovní řady mělo maximálně háemko a začínalo s nimi mango. dnes ten trend nabírá na obrátkách, a my se proto o to víc musíme snažit, protože u nás stále převládá důraz na cenu před něčím, co by se dalo nazvat fashion social responsibility, tedy společenská odpovědnost za to, co nosím. věříme ale, že to se pomalu bude měnit.

u vás tohle určitě hrálo velkou roli. můžete vypíchnout, v čem se lišíte od levnější konkurence řetězců?

adéla: zaprvé je to 100% český výrobek. snažíme se být odlišitelní nejen kvalitou a důrazem na původ materiálů i výroby, ale také myšlenkou, oddaností, příběhem. wemove je oblečením nejen pro běžce, jogíny a ostatní fitness lidi, ale také pro volnočasaře, kteří tráví čas aktivně, ať už někde v ulicích, parku, u vody nebo doma.

lucie: nedávno jsme nad tím zrovna přemýšlely... chceme tvořit takové oblečení, které nebude zapamatovatelné díky fajfkám nebo proužkům. nechceme prvoplánově zaujmout neonovými barvami nebo řvoucími nápisy s kýčovitými fitness hesly. spíš jdeme směrem sportovní elegance, jednoduchosti a minimalismu, které zaručí, že budete ve fitku atraktivní, „jiné“ a právě tím zapamatovatelné. máme ambici vytvořit značku stvořenou pro dnešní dobu – značku, která podporuje aktivní životní styl, přitom ale zachovává jisté prvky ležérnosti a není zatížena důrazem na maximální výkony.

já jsem vás poprvé naživo viděla před loňskými vánoci na designsupermarketu. jak tam na vás reagovali zákazníci?

adéla: tahle akce to vlastně celé odstartovala ve větším. tam nás lidi začali vnímat a zpětná vazba byla poměrně dost velká. začal fungovat eshop.

co jste se od zákazníku dozvěděli? bylo to v něčem poučný?

adéla: zjistily jsme, o jaké produkty a v jakých barevných variantách bude největší zájem. určitě nás potěšily velmi pozitivní reakce a celkově se zvýšily prodeje.

takže zatím je to ve vývoji. a když má někdo specifickou velikost nebo požadavek...?

děláme věci i na zakázku - přímo na míru klientovi.

kolik nabízíte v aktuální kolekci modelů?

lucie: asi 15 – 20 s barevnými variantami.

adéla: k první kolekci jsme teď dodělávaly pár dalších kousků v trochu jiných odstínech. vycházely jsme vstříc zákazníkům, kterým se některé látky zdály příliš světlé a ženy se v tom pak necítily tak dobře. přidaly jsme tedy tmavší barevné kombinace.

o jaký model je největší zájem?

určitě o legíny.

ty barevné?

adéla: multicolored a two-tone leggins. speciálně pro dsm jsme udělaly i limitovanou sérii dalšího typu bordó leggins, která se celá prodala.

lucie: ...i proto, že jsou tmavší. světlešedá vypadá krásně, ale každý se na to necítí...

adéla: problémové partie nechce nikdo moc zdůrazňovat a tmavá barva přece jen zeštíhluje.

řešila jsi legíny střihově tak, aby opticky zeštíhlovaly? to je asi jedna z výzev sportovního oblečení pro ženy...

lucie: ano, třeba u těch legín jsem na to hodně myslela. zadní díl je v tmavých barvách a je řešený tak, aby opticky ubíral na bocích a přední část je barevně výraznější. záměr tam určitě byl.

jste v podstatě na začátku. jak plánujete rozvoj značky?

adéla: chceme značku dostat více do širšího povědomí. zatím se orientujeme pouze na český trh. oslovují nás různá fitness centra a pilates studia, kde se dají jednotlivé kousky zakoupit. tady v more than pilates jsme se domluvily na spolupráci, protože jejich koncept ladí s naší značkou. je tu krásné prostředí a pilates se cvičí na reformerech. dále spolupracujeme se zavedenými eshopy a účastníme se různých pop-upů, například teď jsme byly v brněnském pokojíku.

plánujete zůstat především u jógy a pilates?

adéla: zajímají nás různé sporty, teď například běh. vycházíme ze zpětných vazeb zákazníků... řešily jsme teď třeba reflexní prvky, které chceme na oblečení doplnit.

lucie: teď jsme byly ve fázi, kdy jsme neměly čas značku posouvat dál. na jaře a v létě jsme udělaly kolekci, čekaly jsme na výrobu a protože to pro nás bylo nové, tak se to protahovalo a ladilo. ani pro jednu z nás to navíc není hlavní zdroj příjmu, tak jsme to tak netlačily. kromě běhu bychom chtěly zařadit i nové prvky, například plavky. na ty se moc těšíme, to pro nás bude velká výzva.

adéla: … a rozhodně pánskou kolekci.

lucie: ano, to už teď můžeme slíbit; v příští kolekci bude i několik pánských kousků, o to je velký zájem.

na kdy novou kolekci plánujete?

lucie: na nové kolekci postupně pracujeme. světlo světa by, doufáme, měla spatřit začátkem léta.

co děláte jako svou hlavní činnost? adéla dělá fitness trenérku a ty lucie, ty navrhuješ a šiješ na zakázku?

lucie: ano, pracuji pod značkou krakora, kterou jsme založily s lucií kordačovou ještě na škole v liberci. lucie teď sbírá zkušenosti v zahraničí a móda šla v tuhle chvíli trochu stranou. já dělám pod krakorou takové menší kolekce a hlavně zakázky. příležitostně se věnuju stylingu.

a na video ze setkání a cvičení s wemove se podívejte SEM!



Komentáře

  • Linda

    VYHLÁŠENÍ SOUTĚŽE S... WEMOVE: ... ano, je to sport (překvapivě)! A výhercem dvoubarevných legín je Hana Frauenterková! Gratulujeme... a tiše závidíme :)

i
×

Víc než jen nákupní galerie

MOLO7 je komunitní prodejní galerie podporující to nejlepší, co se urodí pod rukama módních
designerů. Nabízí alternativu k běžným konfekcím, snaží se bořit anonymní fashion svět a
nechává nahlédnout tvůrcům pod pokličku. Naší touhou a snahou je, aby originální tvorba nezapadla
pod masově nabízenou produkcí. Společným úsilím s designery se podílíme na následování tradice
módního návrhářství. Potkat zde můžete jména působící na této scéně dlouho, ale i ta,
která nejsou příliš známá, a kterým MOLO7 dává šanci prosadit se. A to nás velmi těší!

Napsali o nás

  • Kvalita a originalita

    MOLO7 miluje módu. A když říkáme móda, nemyslíme napodobeniny z tržnice ani nekvalitní konfekci. Baví nás kousky, které jsou tak trochu umělecké dílo, přesto příjemné, pohodlné a skvěle nositelné.

  • Designéři

    Potkat zde můžete jména působící na této scéně dlouho, ale i ta, která nejsou příliš známá, a kterým MOLO7 dává šanci prosadit se. A to nás velmi těší!