TÝDEN S VERŠATYL: SOUTĚŽ A ROZHOVOR

SOUTĚŽ S VERŠATYL

v pondělí jsme avizovaly, že týden s veršatyl bude pokračovat ve středu rozhovorem a také soutěží. hrajeme ode dneška, a to o dva dárky od veršatyl: bílou sukni veršatylku a bílou košilovou vsadku s béžovým prošitím, kterou můžete nosit dovnitř šatů, nebo jen tak, přes oděv (v našem videu níže se podívejte jak). na adresu soutez@molo7.cz nám pošlete správnou odpověď na otázku: který původní český výrobek dal název značce veršatyl?

a) šatovka

b) verzatilka

pokud byste náhodou nevěděli, odpověď najdete v našem rozhovoru. hrajeme do středeční půlnoci 20.11.. dva výherce pak náhodně vylosujeme a vyhlásíme prostřednictvím facebooku. a pokud si tento týden koupíte něco od veršatyl, připíšeme vám po skončení akce 100 kč zpátky na váš účet! (platí od 13. do 20.11).

ROZHOVOR S KRISTÝNOU KOTTOVOU A MARKÉTOU ŠEBELOVOU aka VERŠATYL, PRAHA – ŽIŽKOV, LISTOPAD 2013

11K: jste úplně nová značka. můžete představit, co je veršatyl, kdo za ním stojí a co děláte?

kristýna: je to fakt, je to novej projekt, rozhodly jsme se pro něj někdy v lednu, kvůli školním povinnostem jsme se do toho ale pustily až o něco později. šly jsme se do toho s tím, že si ušijeme něco pro sebe. ukázaly jsme to pak našim kamarádkám a na jejich radu jsme se to rozhodly nafotit. tak vznikla první 'náplavka'...

markéta: to bylo někdy na začátku května.

kristýna: a byla šílená zima. holkám, co nám dělaly modelky, jsme byly vděčný, že to s náma vydržely. a protože se nás tam sešlo málo, zapózovaly jsme si před kamerou i samy. udělaly jsme si jednoduchý webovky, pak jsme udělaly první focení v ateliéru a v létě nás už oslovilo molo7. prvotní podnět ale byl ušít si něco z materiálu, který by nám kvalitou vyhovoval. chtěly jsme něco jednoduchýho, ale nemohly jsme na sebe sehnat něco, co by se nám líbilo.

11K: šijete samy, nebo všechno šije švadlena?

markéta: my nešijeme, ale naše švadlena je fakt profík. my jí řekneme vlastní představu, doneseme jí návrh a ona nám řekne, jak by to šlo realizovat.

11K: jak tedy navrhujete, když nemáte tu řemeslnou zkušenost? berete si odněkud střihy?

kristýna: střihy vytváříme společně se švadlenou. ona nám umí poradit. jak nejsme 'od válu', tak se někdy neumíme úplně přesně a jednoznačně vyjádřit, ale ona s námi má trpělivost. tu představu máme a snažíme se jí to nějak předat. od ní se toho spoustu učíme. co děláme my nemá s tímhle oborem nic společnýho, studujeme obě zatím na ekonomce. přišlo nám, že se toho z praxe naučíme na škole strašně málo. díky veršatylu se tak neučíme jen navrhovat a technologie oděvnictví, ale právě i ty věci okolo, prodeje, marketing... je to takový náš studentský projekt na začátek, ale hrozně nás to obě baví. vzešlo to samozřejmě i z naší vášně pro módu.

11K: odkud tedy berete materiály. zmínily jste, že jste nemohly sehnat kvalitní, jednoduchý věci... jak tohle tedy řešíte?

markéta: obešly jsme všechny dodavatele látek v praze a vybraly jsme si, co se nám líbilo. přišly jsme ale na to, že ne všechno nám vyhovuje. hledáme přírodní materiály s pevnější gramáží, aby se nestalo, že to tričko se vypere a po dvou vypráních pak jede šev.

11K: to je to, co člověk zná z fast fashion řetězců...

markéta: no, přesně tak. krátce na to jsme také zjistily, že se v paříži koná veletrh látek 'première vision', tak jsme neváhaly a hned v září se tam jely podívat. byla to úžasná zkušenost! bylo tam šest pavilónů plných materiálů, prezentovaly se tam ale i podniky, kterým zašlete vzory a oni vám všechno ušijou. byly tam i pavilony představující nejrůznější technologie barvení, galanterní doplňky, atd. tam jsme teď získaly nové kontakty na dodavatele.

11K: už máte něco ušitého z těch pařížských látek?

kristýna: to ne, oni tam sice měli i starší kolekce, ale ty nové věci jsou myšlené až na příští rok, takže to, co si teď objednáme, nám přijde až na začátku léta příštího roku. zatím tedy ještě pracujeme s tím, co máme odtud.

markéta: … nebo s tím lyocellem. šaty, které jsou základem naší značky, tzv. veršaty, které se dají obměnit, jsou právě z lyocellu. to je materiál, který není úplně snadné sehnat a jediný dodavatel tady v česku už ho teď nemá, takže sháníme nového dodavatele.

kristýna: většinou je to tak, že na látky, které se nám líbí, tu nemáme štěstí. úpletoviny tak budeme brát ze zahraničí a teď musíme vyřešit i ten lyocell.

11K: čím vás lyocell tak zaujal?

kristýna: ona je to taková pevnější látka, zároveň je ale prodyšná. jednou jsme se dostaly ke krešovanýmu lyocellu. to je materiál, který vypadá dobře i zmačkaný...

11K: což je rozhodně dost praktický...

kristýna: no, nám by se to právě líbilo, haha, ale ještě jsme nepřišly na to, kde by se to dalo takhle upravit. klasický lyocell je látka, která v létě chladí. vyrábí se z dubový celulózy, říká se mu proto látka budoucnosti, protože se vyrábí procesem, který je šetrný k přírodě. i jeho barvení je ekologičtější než když se někde ve velkým barví látky v indii nebo idonésii. teď jsme našly firmu, která vyrábí lyocell i z bambusovýho vlákna. to chceme teď vyzkoušet, teda jestli to půjde od nich brát v nějakém menším množství než třeba v kilometrové metráži... tak to právě bylo hodně v tý paříži, kde jsme se od několika mimoevropských dodavatelů dozvěděly, že minimální objednávka je kilometr od jedný barvy, což si samozřejmě nemůžeme dovolit...

markéta: ...jednak si to nemůžeme dovolit finančně, zároveň nechceme skončit se spoustou nepoužitýho materiálu, také ale nechceme oblíkat všechny do těch stejným souprav, být jak háemko...

kristýna: myslím, že jsme se hodně našly v tom, že nás inspiruje samotný materiál. když nás nějaký zaujme, tak se na tom základě rozhodneme, co z něj udělat. myslím, že někteří návrháři takhle také pracují. snažíme se představit si, co by z toho mohlo vzniknout a jak ten materiál nejlépe uplatnit.

markéta: teď se hlavně pídíme po kvalitním hedvábí, ze kterého bychom mohly dělat autorské šátky. a taky sháníme hezkou bílou košilovinu, na kterou by se dal udělat nějaký potisk, třeba takový vzoreček na základě toho loga.

kristýna: kamarád, který nám to logo vymyslel, umí ten sedmiúhelník poskládat do různých sestav... z toho bysme potom třeba mohly vymyslet nějaký vzoreček. s tím naším logem bysme si mohly vyhrát, mohly by z toho vzniknout hezký vzorovaný látky, nebo jen lemy na sukně, nákrčníky a tak. a pak ještě sehnat někoho, kdo by nám tisknul na přírodní látky...

11K: u nás se to na přírodní materiály nedělá, musí v tom být nějaká syntetická příměs. takže spíš plány do budoucna... ten váš projekt tedy začal jedněmi šaty (veršaty), pak jste pokračovaly sukněmi. chcete postupně vytvořit kompletní šatník, nebo vás zajímají jen některé konkrétní artikly, které třeba samy rády nosíte?

kristýna: na jaro chceme vymyslet něco dalšího, čím by se to oblečení dalo obměňovat. pro nás je hodně důležitá právě ta variabilita, verzatilita. ty šaty jsou jako taková 'verzatilka', tužka, která se dá obměnit tím, že se do ní vloží jiná náplň.

11K: a tou jinou náplní myslíte ty košilové vsadky?

kristýna: ano. a proto chceme dělat i ty šátky, protože se dají uvázat na spoustu způsobů, dají se dát ke krku, do pasu... myslím, že vždycky budeme dělat věci, které se půjdou dát nějak obměnit. u těch sukní jsme se tomuhle směru možná trochu vzdálily. ty jsme prostě chtěly nosit, i když víme, že tam zas není tak velký prostor pro obměnu, leda s tím šátkem. ale v sukních pokračujeme dál, protože o ně mají zákaznice zájem. máme teď dilema, jestli se vydat tomu, co chtějí zákazníci, nebo dělat spíš to, co chceme samy.

markéta: právě, no. naše představa asi je dělat jednoduchý, nadčasový věci, který můžou zůstat v naší stálé nabídce. uvidí se, jestli pak budeme dělat i klasicky autorské kolekce, které nebudou zaměřené takhle široce.

11K: sledujete české návrháře?

kristýna: sledujeme, ale není to pro nás moc inspirace. ty věci jsou na nás často zbytečně složitý.

11K: nám se zdá, že nabídka na český scéně vesměs existuje. v čem vidíte v tomhle kontextu svojí výjimečnost? zmínily jste tu variabilitu, co dál?

markéta: no, určitě kvalita provedení. švadlena to šije od začátku do konce a my každý kousek kontrolujeme a ručíme za něj. dbáme na to, aby naše střihy byly hlavně ženské. když se podíváte na současnou nejen českou, ale i zahraniční tvorbu, často se v kolekcích tvůrců objevuje spousta designového, umělecky dokonalého, ale bezpohlavního oblečení. tomu se veršatyl snaží vyhnout, sázíme na kousky, které v zákaznicích podtrhnou jejich šarm.

kristýna: snažíme se vybírat i ten materiál co nejkvalitnější, abychom se za něj mohly zákazníkům zaručit. samy si ho testujeme, opakovaně ho pereme, atd. i když zatím pracujeme s materiály dostupnými v čechách, tak ta kvalita je pro nás podstatná.

markéta: samy komunikujeme se zákazníky, naše identita je na internetu odkrytá, tím pádem chceme, aby to opravdu bylo perfektní, aby to oblečení bylo takové, že bysme ho samy nosily. a samy ho taky nosíme.

kristýna: co se týče módy, nám se hrozně líbí móda jako umění, ale my tímhle směremnechceme a ani nemůžeme jít...

markéta: ...protože to neumíme, haha. chceme zkrátka vyrábět oblečení, které se dá normálně nosit, je kvalitně vyrobené a variabilní.

11K: díky a ať se vám daří!

... a na víc fotek se těšte v pátek!



Komentáře

  • Adéla

    a máme tu vyhlášení soutěže s veršatyl, jejichž název vychází, jak většina z vás správně odpověděla, od staré dobré verzatilky. ze sukýnky se může radovat adéla taubelová a vsadkou si zkrášlí košili barbora racová. gratulujeme!

  • VERŠATYL

    Děkujeme, Veroniko, soutěžte o jednu! ;)

  • veronika.langerova.94

    nádherné věci:) hlavně teda ty sukýnky!

i
×

Víc než jen nákupní galerie

MOLO7 je komunitní prodejní galerie podporující to nejlepší, co se urodí pod rukama módních
designerů. Nabízí alternativu k běžným konfekcím, snaží se bořit anonymní fashion svět a
nechává nahlédnout tvůrcům pod pokličku. Naší touhou a snahou je, aby originální tvorba nezapadla
pod masově nabízenou produkcí. Společným úsilím s designery se podílíme na následování tradice
módního návrhářství. Potkat zde můžete jména působící na této scéně dlouho, ale i ta,
která nejsou příliš známá, a kterým MOLO7 dává šanci prosadit se. A to nás velmi těší!

Napsali o nás

  • Kvalita a originalita

    MOLO7 miluje módu. A když říkáme móda, nemyslíme napodobeniny z tržnice ani nekvalitní konfekci. Baví nás kousky, které jsou tak trochu umělecké dílo, přesto příjemné, pohodlné a skvěle nositelné.

  • Designéři

    Potkat zde můžete jména působící na této scéně dlouho, ale i ta, která nejsou příliš známá, a kterým MOLO7 dává šanci prosadit se. A to nás velmi těší!