TÝDEN S PIPIPUNK: SOUTĚŽ A ROZHOVOR

SOUTĚŽ S PIPIPUNK

tento týden u nás můžete vyhrát pipipunkový punčochy dle vlastního výběru (jaké jsou možnosti zjistíte v nabídce pipipunk na MOLO7 nebo na jejich webovkách). stačí jen, abyste nám na adresu soutez@molo7.cz poslali správnou odpověď na otázku: který pipipunk motiv je mezi pipipunkovými zákazníky nejoblíbenější?

a) bouchačka

b) kytičky

napište nám nejpozději ve středu 15.1., výherce vylosujeme. navíc jako obvykle platí, že pokud si tento týden na MOLO7 koupíte něco od pipipunk, připíšeme vám po skončení akce 100 kč zpátky na váš účet! (platí od středy 8.1. do středy 15.1. 2014). a jestli jsou oblíbenější kytičky nebo bouchačky samozřejmě najdete v našem rozhovoru s pipipunk.

ROZHOVOR S JIRKOU A WENDY / PIPIPUNK, PRAHA – SMÍCHOV, PROSINEC 2013

11: máte rádi pipi dlouhou punčochu?

jirka: jasně, náš název pipipunk vzešel z pipi dlouhý punčochy.

11: jaké je vaše původní zaměření?

wendy: oba jsme studovali scénografii.

jirka: akorát, že dvacet let od sebe...

11: haha, nejste teda spolužáci z ročníku?

jirka: vypadáme? jsme scénografové, ale já ten sítotisk dělám už od roku '91. strašně dlouho! natáhl mě do toho tehdy petr čtvrtníček. jako mladý jsme spolu hráli divadlo a po revoluci petr navrhnul, že budeme něco tisknout. oba dva jsme pracovali jako výtvarníci, on dělal v nějakých družstvu lidové … nevim čeho a říkal, že tam za pár šupů prodávají sítostisk. jako první jsme začly dělat trička a vymejšleli jsme takový dost šílený motivy...

wendy: a taky zakázky jste měli, ne?

jirka: jo, měli jsme normálně byznys.

11: a jak jste se pak potkaly s wendy a rozhodly se spolu dělat punčochy?

wendy: to napadlo jirku!

jirka: neexistuje věc, kterou bych nepotiskl. přemýšlel jsem, co se kupuje tak často jako trika a napadly mě punčochy. první vznikly pro kamarádku k narozeninám. ta nám je vlastně ozkoušela.

wendy: a pak jsem se nějak potkali...

11: … zjistili jste, že jste dělali stejnou školu...

jirka: no, její maminka je moje spolužačka. je to propletený. chvilku jsem už dělal punčocháče s jednou holkou...

wendy: no, spíš to bylo tak, že jirka si s kamarádkou založili byznys a já jsem jim navrhovala některý ty motivy na tisk. líbilo se mi to a prostě mě to čaplo. něco se natisklo z těch mejch a něco z jirkovejch návrhů. a ta holka pak hotový punčochy prodávala na trzích...

11: a už se to tehdy jmenovalo pipipunk?

wendy: jo, to vymyslel jirka s tou holkou.

11: a funguje to jak dlouho? 2 roky?

jirka: ještě ani ne. od března 2013.

11: kolik máte v současný době různých potisků?

wendy: v současný době asi 42.

jirka: kolem padesáti jich prodáváme, ale zároveň některý stahujeme z prodeje. navíc jsme zjistili, že jak se na nás nabalujou různý skupiny lidí, tak motivy, o který dřív nebyl zájem, najednou začnou fungovat. objeví se najednou partička, kterou to zajímá.

11: zmiňovali jste, že před vánocema jste měli díky objednávkám na dárky pěknej fofr. jaký motiv potisku byl nejoblíbenější?

wendy: nejoblíbenější jsou takový, co už nás nebavěj...

jirka: ta bouchačka. to byl jeden z našich prvních a je totálně nejprodávanější.

wendy: myslíme si, že máme mnohem propracovanější věci.

jirka: ...na přitáhnutí lidí to ale funguje dobře.

wendy: a ještě ten šedivej strom! ten je takovej neutrální a může se líbit všem. takže tenhle motiv letí před vánocema, když to lidi nekupujou pro sebe, ale jako dárek pro někoho jinýho.

jirka: to je takový nekonfliktní téma. a tu bouchačku, tu si posledně koupili dva vystajlovaný chlápci, evidentně natěšený na večer, že si zahrajou na policajty...

11: odkud máte ty punčochy?

jirka: polský tkalčíci je pro nás dělaj...

11: takže si je objednáváte z polska?

jirka: vyrábí se v polsku, ale mají tu zástupce, takže je kupujeme tady. polsko je teď taková 'evropská čína'.

wendy: vyzkoušeli jsme i italský, ale tyhle máme osvědčený.

11: jak dlouho jste hledali a testovali?

wendy: půl roku nám trvalo testování těch tisků, další půlrok různých punčoch... na začátku jsme udělali blbost, že jsme si nakoupili silonky od různých značek, ale pak některé z nich přestali ty barvy vyrábět a my už jsme na ně měli zakázky... s těma barvama je to ale stejně marnej boj; někteří lidé vnímají barvy úplně jinak, zkreslí to navíc třeba fotka nebo zobrazení na monitoru, a pak jsou zklamaní, když jim to pošleme... 'bouchačku' například tiskneme na takovou korálovou a spousta lidí si myslí, že to je oranžová. když jim vedle sebe ale položím korálovou a oranžovou, většinou si to uvědomí.

11: pokud nejsou skutečně barvoslepí...

wendy: ...ale nelámeme si s tím hlavu, můžeme jim to vyměnit za barvu, kterou opravdu chtějí.

11: když se vám punčocháče takhle osvědčili, plánujete tisknout i na něco jinýho?

jirka: no, do značky pipipunk nechceme nic jinýho tahat. není ale vyloučený, že časem začneme i s něčím novým, ale asi pod jiným jménem.

wendy: pokud to tedy budeme stíhat, zájem o punčochy je zatím velký.

11: když je o pipipunk takový zájem, znamená to, že se tou prací oba dva uživíte?

wendy: ano.

jirka: no, v létě ne, to musím tisknout i trika...

wendy: proto ani nemá smysl jezdit v létě na trhy. jedeme se tam případně jen potkat s lidma a rozdat vizitky.

jirka: jednou jsme někde byli v létě a bylo asi 35 stupňů, takže když lidi viděli silonky, utíkali pryč...

11: to byste je museli nějak zletnit. máte ale přece i podkolenky, ne?

wendy: to máme.

jirka: po novým roce chceme udělat i legíny.

wendy: ty legíny jsou hodně kvalitní a příjemný na nošení, takže chceme, aby byly celý takový vymazlený... zatím jsme z nich dělali jen limitovanou edici pro zoot.cz a pro obchod kuráž na starém městě.

jirka: klidně uděláme nějakou limitku, věci, který budou třeba dražší, určený pro lidi, kteří to ocení. neděláme jen komerční věci, jako ty bambitky, ale i to, co dělat chceme, protože to považujeme za nutný.

11: tak přejeme hodně štěstí.

...video z návštěvy najdete tady,v pátek na vás v magazínu MOLO7 bude čekat fotoreport z pipipunkovýho ateliéru .



Komentáře

  • Linda

    VYHLÁŠENÍ SOUTĚŽE S PIPIPUNK:...ano, je to bouchačka! A výhercem punčocháčů od Pipipunk je Katka Borková! Gratulujeme!

i
×

Víc než jen nákupní galerie

MOLO7 je komunitní prodejní galerie podporující to nejlepší, co se urodí pod rukama módních
designerů. Nabízí alternativu k běžným konfekcím, snaží se bořit anonymní fashion svět a
nechává nahlédnout tvůrcům pod pokličku. Naší touhou a snahou je, aby originální tvorba nezapadla
pod masově nabízenou produkcí. Společným úsilím s designery se podílíme na následování tradice
módního návrhářství. Potkat zde můžete jména působící na této scéně dlouho, ale i ta,
která nejsou příliš známá, a kterým MOLO7 dává šanci prosadit se. A to nás velmi těší!

Napsali o nás

  • Kvalita a originalita

    MOLO7 miluje módu. A když říkáme móda, nemyslíme napodobeniny z tržnice ani nekvalitní konfekci. Baví nás kousky, které jsou tak trochu umělecké dílo, přesto příjemné, pohodlné a skvěle nositelné.

  • Designéři

    Potkat zde můžete jména působící na této scéně dlouho, ale i ta, která nejsou příliš známá, a kterým MOLO7 dává šanci prosadit se. A to nás velmi těší!