TÝDEN S PAGE UNDERWEAR: SOUTĚŽ A ROZHOVOR

v týdnu s page underwear soutěžíme samozřejmě o sexy prádlo. kalhotky z biobavlny můžete vyhrát, když správně odpovíte na naši soutěžní otázku - najdete ji TADY - a snad vám ježíšek popřeje pod stromeček trochu štěstí a my vás potom vylosujeme. soutěžit můžete do příští středy, tedy do 17.12. 2014. pokud nechcete nechávat nic náhodě, navštivte page underwear eshop na molo7 a něco si kupte rovnou, získáte tak navíc kredit 100 korun!

ROZHOVOR S BÁROU SEVERIN A PAVLOU GERSCHONOVOU / PAGE UNDERWEAR, PRAHA - VYSOČANY, LISTOPAD 2014

kolik lidí stojí za značkou page underwear?

bára: já se starám o byznys, propagaci a všechny ty věci okolo, na které samotný návrhář, když dělá svoji práci pořádně, nikdy nemá čas.

pavla: já navrhuju a šiju. když toho máme víc, máme i šikovné švadleny.

jak jsi se, pavlo, dostala k navrhování? a proč se věnuješ zrovna prádlu?

pavla: už ani nevím jak. na střední jsem šla na oděvní školu do holešovic, tam jsem studovala návrhářství a modelářství oděvu. pak jsem šla do ústí nad labem do ateliéru oděvního a textilního designu. tam jsme se potkaly s bárou, která v ústí studovala vizuální design. původně jsme se daly dohromady díky festivalu mladé módy arcolor, který jsme spolu založily. bára měla první ročník festivalu jako svoji bakalářskou práci a sháněla módní návrhářku, jejíž kolekce by se prezentovala na přehlídce v ulících prahy. seznámila nás naše společná kamarádka kristýna šálková. pak bára přišla s nápadem značky prádla a mě k sobě přizvala jako návrhářku.

co jsi dělala předtím?

pavla: už na škole jsem založila svoji značku page. tam se v současné době věnuju hlavně zakázkové tvorbě. dělám svatební šaty, ale teď jsem zabrousila i do pánský módy. začal mě bavit sportovnější styl. myslím, že to je díra na trhu. máme zažitý nějaký standard, ale přitom stačí malá změna střihu a je to poznat.

jak dlouho page underwear funguje?

pavla: od roku 2012. to jsme si řekly, že do toho půjdem. trvalo nám ale dlouho vyvinout a zdokonalit naše produkty.

bára: my jsme nejdřív měly klasický prádlo z běžných materiálů, ale pak se mi narodil syn a začala jsem o tom víc přemýšlet. nechtěla jsem pro něj třeba pleny bělené chlórem a hledala jsem alternativy. pája se taky začala zajímat o materiály a zjistila, že látky, které se barví mimo evropu často ohrožují lidské zdraví. v evropě se tkaniny například určitými chemikáliemi barvit nesmí, ale dovoz takhle barvených textilních produktů povolený je. tak vznikla myšlenka nebarvené biobavlny. zjistily jsme, že to je úžasný materiál, hrozně příjemný na nošení a navíc zdravější než běžné materiály.

pavla: protože jsme ženský a chceme se líbit, na prádlo používáme i ozdobnou krajku. na intimních partiích je ale vždycky čistý materiál - biobavlna.

odkud materiály berete?

bára: biobavlnu máme z německa, prýmky a krajky z čech. všechno v čechách vyřešit nejde, ale snažíme se mít materiály alespoň z evropy a když to jde, tak samozřejmě z české republiky.

pavla: co se týče kvality biobavlny je na tom německo skvěle. povinné normy jsou tam na hodně na vysoké úrovni.

bára: ano, hodně na to dbají. nemáme ale pouze prádlo z nebarvené bio bavlny. připravujeme teď limitované kolekce ze vzorovaných bavlněných materiálů, které mají certifikaci i pro děti do tří let, takže ten nejvyšší standard v textiliích.

nabízíte i vyztužené podprsenky s kosticemi, nebo zpevněnými košíčky?

bára: kosticím se vyhýbáme, například kovové kostice chytají wi-fi signály, což pro lidský organismus není dobré, prý z toho může být i rakovina prsu. řešíme pouze vycpávky, ale není to snadné, protože tu není výrobce, který by je mohl dodat. také by asi nemohly být z biobavlny; aby byla vycpávka lehká, musí být z nějakého pěnového, tedy umělého materiálu. podprsenky máme na vycpávky připravené, víme, že to holky chtějí, ale zatím je to ve vývoji.

pavla: máme ale i zákaznice, které naopak vyhledávají podprsenky bez kostic. často si nám stěžují, že je opravdu těžké najít pěkné a funkční prádlo bez kostic. řešíme to střihem z dvojitého materiálu, který poskytne prsům dostatečnou oporu.

a u větších velikostí absence podpory ve formě kostic nebo nějakého vyztužení nevadí?

naše klasické velikosti nejsou na extrémně velká prsa, v případě větších velikostí ale uděláme podprsenku na míru. psala nám například paní, která má 110 cm přes prsa, tam je potřeba podprsenku speciálně upravit. to je také naše plus oproti konkurenci: nabízíme individuální přístup a šití na míru.

jaké velikosti máte tedy běžně v nabídce?

pavla: S, M a L máme standardně. u některých podprsenek je ale střih navržený tak, že pokryje velikost S i M; prádlo dostatečně pruží a je přizpůsobivé.

v čem si myslíte, že máte navíc oproti konkurenci, tedy jednak řetězcům, které nabízejí levné trendy kousky, ale i českým značkám prádla? v čem je vaše výjimečnost?

bára: určitě vynikáme originalitou. testovaly jsme strašně dlouho naše střihy. asi přes rok jsme to zkoušely - já, pája, naše kamarádky -, aby to perfektně sedělo. často se mi stávalo, že jsem si někde koupila kalhotky, rozkrok byl moc širokej, moc úzkej, nebo byl uprostřed šev a říkala jsem si „kdo to navrhuje?“. velké společnosti například postupují tak, že si stanoví prodejní cenu a do té „napasují“ produkt. od nákupu přes výrobu až po marketing. my jsme šly opačnou cestou, nejprve jsme vyvinuly špičkový produkt a spočítaly, kolik musí stát, aby se to dalo vyrábět. naše prádlo má opticky vyšší cenu, ale je šité v čechách a v malém nákladu. někteří zákazníci si prostě neumí spočítat, co za tím je. když si koupíš nějakou drahou podprsenku v obchodě, ve finále je šitá v číně, a nebo si vezmeš kalhotky, které stojí jako u nás, akorát mají třeba visačku populární značky a jsou šitý taky v číně v obrovském nákladu. my se docela pohybujeme ve společnosti lidí, kteří si tohle uvědomují, zajímají se o své zdraví a o ekologický dopad nejen oblékání, ale myslím, že většina lidí ne.

jde nám o to, aby prádlo bylo zdravé, pohodlné, ale i sexy. spousta lidí má biobavlnu spojenou jen s pohodlím, když jsme ale to naše nejnovější prádlo daly na facebook, tak nám hned psali kluci, že to chtěj pro holky k vánocům, že to je sexy…

chcete tedy bořit mýtus o tom, že hezký sexy prádlo nemůže být současně i z biobavlny... tak proto ta prezentace ve stylu pin-up girls?

bára: ta prezentace spíš vycházela ze stylu toho prádla. prádlo s károvaným volánkem je takové trochu retro. pracovní název byl „country“. nakonec jsme se ale rozhodly pro styl pin-up, k čemuž hodně přispělo i to, že se prádlo fotilo na míše maurerové a to je rozená pin-upka.

kam směřujete dál?

bára: určitě bychom chtěly zvýšit objem výroby. taky o nás pořád ví jen málo lidí, takže bychom se chtěly dostat do většího povědomí. pak se třeba dostat i na slovensko… rozhodly jsme se ale pro pomalou cestu. chceme jít cestou kvality. šijeme limitované edice. na to, abychom měly větší objem, bychom potřebovaly sehnat spolehlivé krejčové.

a máte nějakou stálou krejčovou, nebo spíš zkoušíte, hledáte?

bára: no, teď snad už stálou, ale byl to strašně dlouhej proces a stálo nás to spoustu nervů a peněz. nevyhovovala nám vzájemná spolupráce, něco zkrátka nebyly schopné ušít tak kvalitně, jako když to šije pája.

pavla: …třeba to našily tak, že to vůbec nepružilo. je to hodně o přístupu a pečlivosti jednotlivého člověka a také hraje roli vybavení. používáme steh, který nevytahává materiál a úplně se vpije do látky. speciálně vybíráme i nitě, aby neškrábaly, stehy jsou rozžehlené a sešité tak, aby se nepřekrývaly, aby to bylo ve finále pohodlné. nemáme tam ani cedulky, aby to nikde neškrábalo.

no, cedulky na prádle jsou vždycky strašný, ty odstřiháváme.

pavla: z toho důvodu u nás nic takového nenajdete. cedulky se složením materiálu a pokyny k údržbě jsou na každém kousku prádla přidělány malým spínacím špendlíkem, aby je nikdo nemusel složitě odstřihávat. jinak prádlo nemusíte nosit jen vespod, dá se nosit i jako součást vrstvení. třeba barča ráda nosí velký výstřihy a nechá ven vykukovat ozdobné volánky a knoflíčky…

bára: já těm našim podprsenkám dělám velkou reklamu, to jo, haha. další skvělá věc je, že některé mají variabilní ramínka, buď jdou dát na zádech křížem, nebo za krk. a když už je tak vychvaluju, tak ještě musím říct, že jsou úžasný i na kojení. u nás odpadá takové to zbytečné odepínání košíčků, podprsenky přesto stále drží svůj tvar. nosila jsem nejdřív takový ty sportovní bolerka z umělých materiálů a to bylo dost nepříjemný, ale tyhle naše podprdy jsou střihově vychytaný, navíc tam je dvojitá vrstva látky, takže nic neproteče. to vzorované prádlo se dokonce vyrábí z podčesané bavlny, takže má vyšší gramáž.

pavla: a k těm plánům do budoucna musím ještě zmínit, že chystáme i něco pro pány. první kousky už jsme představili na naší přehlídce, už brzy se dočkáte.

bára: máme spoustu plánů a nápadů.

a než se vám to podaří víc rozjet, čím se živíte teď?

bára: my tu máme společný ateliér, david (manžel) fotí a já dělám produkci a organizuju.

pavla: já mám ještě značku page, takže na full-time navrhuju. občas taky něco napíšu o módě a dělám stylingy do časopisů.

a taky děláte festival arcolor…

bára: ano, ten jsme založily, ale to je spíš naše hobby. když jsem chtěla rozjet to prádlo, oslovila jsem páju, která je skvělá návrhářka, ale ne moc dobrá obchodnice…

pavla: … no a i kdybych byla, tak na to není čas. každý má dělat to, co umí.

bára: proto je tu arcolor. začít podnikat je těžký, obecně pro to není moc příznivý podhoubí. kolikrát se daří lidem, kteří ani netvoří tak úžasný věci, ale spíš jsou dobří obchodníci. snažíme se to tím arcolorem trochu změnit, dát mladým návrhářům prostor a podporu.

jaký je váš bestseller?

chlapi často objednávají pro svoje přítelkyně kalhotky s růžovou krajkou. růžová barva na muže prostě hodně působí, asi to nějak souvisí s pravěkem, haha. to vzorované prádlo jsme nafotily na míše maurerové a mělo to velký virální dosah, takže tahle kolekce je taky hodně populární. je to hodně otázka prezentace, pohodlné i sexy je totiž všechno naše prádlo.

¨

a na víc fotek si musíte počkat do pátku!



Komentáře

  • Admin

    VYHLÁŠENÍ SOUTĚŽE S... PAGE UNDERWEAR:... ano, je to Festival mladé módy Arcolor! A výhercem kalhotek z biobavlny je Nikola Skalická! Gratulujeme! :)

i
×

Víc než jen nákupní galerie

MOLO7 je komunitní prodejní galerie podporující to nejlepší, co se urodí pod rukama módních
designerů. Nabízí alternativu k běžným konfekcím, snaží se bořit anonymní fashion svět a
nechává nahlédnout tvůrcům pod pokličku. Naší touhou a snahou je, aby originální tvorba nezapadla
pod masově nabízenou produkcí. Společným úsilím s designery se podílíme na následování tradice
módního návrhářství. Potkat zde můžete jména působící na této scéně dlouho, ale i ta,
která nejsou příliš známá, a kterým MOLO7 dává šanci prosadit se. A to nás velmi těší!

Napsali o nás

  • Kvalita a originalita

    MOLO7 miluje módu. A když říkáme móda, nemyslíme napodobeniny z tržnice ani nekvalitní konfekci. Baví nás kousky, které jsou tak trochu umělecké dílo, přesto příjemné, pohodlné a skvěle nositelné.

  • Designéři

    Potkat zde můžete jména působící na této scéně dlouho, ale i ta, která nejsou příliš známá, a kterým MOLO7 dává šanci prosadit se. A to nás velmi těší!