TÝDEN S MUM-RAY: SOUTĚŽ A ROZHOVOR

SOUTĚŽ S MUM-RAY

od té doby, co jsme minulý týden navštívily lucii v jejím ateliéru na to myslíme; co asi věnuje do soutěže s mum-ray? teď už je to ale venku: hraje se o kabelku fold bag, barva je jenom na vás (některé z barevných možností najdete tady). pokud o ni máte zájem, napište nám, z kterého materiálu je vyrobena většina mum-ray tašek:

a) z kůže

b) z koženky

pokud si nejste jistí, správnou odpověď najdete v našem rozhovoru s lucií. pište nám na adresu soutez@molo7.cz, čas máte do středy 9. dubna. výherce vylosujeme a dáme vědět! a pokud si tento týden koupíte něco od mum-ray, jako obvykle vám po skončení akce připíšeme 100 korun zpátky na váš účet (platí od středy 2.4. do středy 9.2. 2014). celou nabídku mum-ray najdete TADY. hodně štěstí!

ROZHOVOR S LUCIÍ MICHALCOVOU / MUM-RAY, PRAHA – NOVÉ MĚSTO, BŘEZEN 2014

jak dlouho značka mum-ray funguje a jak jsi se dostala k navrhování kabelek?

dělám to 5 let a dostala jsem se k tomu tak, že jsem na střední studovala oděvní návrhářství a pak ještě chvíli design oděvu na FUD v plzni. u toho už jsem začala dělat nějaké svoje věci a šlo to dobře... jen ta škola mě nebavila, tak jsem s tím sekla a šla jsem si dělat svojí značku.

ty jsi z plzně nebo odněkud z okolí?

nene, já jsem z prahy, jen jsem tam byla na vejšce... asi půl roku. tady v náplavní mám společnou dílnu s mámou. ona pracuje taky s textilem, zaměřuje se hlavně na bytový textil a jednoduchý typy tašek. má to založený na ruční kresbě. já jsem jí s tím na začátku pomáhala, pak jsem zjistila, že bych se asi chtěla vydat jiným směrem. to byl taky důležitý impuls pro můj začátek. nebylo to nijak promyšlený, myslela jsem si, že spíš budu dělat oblečení, ale jen tak jsem udělala tři kabelky, nabídla je k prodeji, mělo to docela úspěch, tak jsem pokračovala. pořád jsem si říkala, že přejdu k oblečení, ale tašky mě začaly bavit.

proč tě tašky a kabelky tolik chytly? byl tam nějaký impuls zvenčí?

spíš to vzešlo ode mě, mám lehkou slabost na boty a tašky, boty dělat neumím, tak jsem zkusila tašky. vůbec to ale nebylo tak, že bych na počátku chtěla založit značku, která se bude věnovat taškám... netušila jsem, že se na nich tak zaseknu.

jak si to vysvětluješ?

baví mě to, protože tu pořád objevuju nový možnosti. začala jsem jednoduchýma taškama, stále mě ale napadají další typy. taky jsem přišla na to, že bude lepší soustředit se jen na jednu věc. tedy pro mě zatím určitě. teď bych chtěla zkusit kožený tašky.

budeš na to potřebovat nový stroje?

ani ne, já mám teď nový průmyslový stroj, který je hodně silný, i tu kůži zvládne.

zatím tedy používáš převážně koženku, někdy v kombinaci s tvídem...

… já ráda kombinuju klasický materiály a vzory s koženkou. líbí se mi ten kontrast, klasika spolu s něčím, co k tomu na první pohled nejde. třeba můj poslední pokus byl surová kůže v kombinaci s transparentním pvc. hodně mě taky baví retro kombinace nebo vintage.

zohledňuješ při navrhování preference zákazníků?

moc ne, prostě si dělám, co se líbí mně. i když několik požadavků od zákazníků už mě inspirovalo. myslím si ale, že ať u většiny tašek nakombinujete jakékoliv barvy, tak to vypadá dobře. napadlo mě proto nabídnout lidem možnost nakombinovat si barvy, které se jim líbí... a občas dělám něco na zakázku, úplně dle návrhu zákazníka ale nedávám na to svoje logo.

podobně jako velký sportovní značky nabízíš lidem možnost „navrhnout si“ vlastní tašku? je o tuhle možnost zájem?

je to tak půl na půl, někdo to ocení, některým lidem to ale nevyhovuje, protože se nechtějí rozhodovat nebo si neumějí představit výsledek a možnost vybrat si z tolika barev je naopak odradí. občas říkají, že budou raději věřit mně než sobě.

musí se za tuhle možnost něco připlácet?

nemusí, pokud si zákazník vybere ze standardních typů a velikostí tašek. pokud by chtěl nějakou zvláštní velikost nebo změnu ve střihu, domluvili bychom se na nějakém příplatku.

nosíš svoje vlastní tašky?

nosím, musím, není lepší způsob, jak je testovat. taky si ale ráda kupuju kabelky na blešáku.

řada tašek mum-ray působí unisex dojmem. nakupují u tebe hodně i kluci?

ano, poměrně velkou část mých zákazníků tvoří kluci a pánové různých věkových skupin. nemají to s výběrem tak jednoduché jako holky, jak často slýchám.

já dělám ráda unisex styl, protože se mi moc líbí pánský tašky, mají jednoduchý design, jsou funkční, takže se tím inspiruju. chlapi se občas ujišťují, jestli ta taška, kterou si vybrali, je skutečně pánská... to, že se bojí chlapi, to chápu, ale stalo se mi taky, že přijde holka a říká, že se jí ta taška hodně líbí, jen je škoda, že je pánská. to mě zarazilo...

doma máš malé dítě. jaké to je podnikat s mrnětem?

no, je to honička. mám naštěstí fungující babičku a často se musím smířit s tím, že nemůžu dělat přesně co bych chtěla, že musím některé své plány odsunout do budoucna...na druhou stranu, nejvíc toho vždycky udělám pod tlakem, takže čím víc „nemůžu“, tím víc mě napadá, co bych chtěla dělat. plán pustit se do kožených tašek bude ještě muset chvilku počkat. mně se kožený věci líbí, ale hodně mých zákazníků naopak oceňuje, že tašky, které dělám, nejsou vyrobené „ze zvířat“...

no, tak to naprosto chápeme, pro spoustu lidí a veganů, kteří nechtějí nosit kůži zvířat, když maso nejí, je tohle ideální – mít kvalitně ušitou tašku z umělé kůže, která na rozdíl od levných produktů z oděvních řetězců vydrží. většina malých českých značek, které dělají tašky a batohy, používají kůži nebo alespoň kožené komponenty.

koženek je hodně druhů a já se snažím vybírat opravdu kvalitní, některé působí úplně jako kůže, hlavně strukturou. těm se ale spíš vyhýbám – nebaví mě, když už si to moc hraje na něco, co to očividně není.

kde bereš materiály?

zatím mám všechno od českých dodavatelů. koženku beru asi od tří výrobců, každý nabízí trochu jinou barevnou škálu. teď jsem se byla podívat v paříži na premier vision, což je veletrh oděvních a galanterních materiálů, tam se mi zalíbilo pár italských výrobců různých kování a komponentů právě na tašky, to je u nás bohužel trochu nedostatkové zboží, tak si od nich možná brzy něco pořídím. také tam bylo celé oddělení luxusních kůží, ceny ale bohužel byly takové, že bych se musela zaměřit na jinou cílovou skupinu a to se mi nechce, takže zatím to ještě s českými výrobci snad vydržím.

máš nějakou švadlenu na výpomoc?

mám. sama si občas šiju jen prototypy. návrhy, příprava práce a všechno okolo značky zabere tolik času, že už bych to nezvládala. mám zatím jednu švadlenu a ještě jednu externí.

jak se ti daří nastavit cenu tak, aby si tašku mohli koupit mladí lidé a nenaběhli radši ve slevách do řetězce? máš proti konkurenci nějakou taktiku?

o tom moc nepřemýšlím. cenu jednoduše počítám podle svojí práce, práce švadleny a ceny materiálu a doufám, že zákazníci ocení, že se to vyrábí malosériově v čechách, z českých materiálů a jak říkáme, s individuálním přístupem při nákupu i po celou dobu, kdy je majitelem naší tašky. myslím, že to oceňují čím dál více.

proč tě vlastně tak odradilo studium na vysoké škole?

přišlo mi, že mě to v tvorbě víc svazuje, než že by mi to otevíralo oči, nesedl mi přístup paní docentky, která nás učila (někomu ano, mně ne) a usoudila jsem, že dokonce i ve vzdělání je možná méně více. což neplatí u moc oborů samozřejmě. u nás po prvním semestru odešla půlka lidí z ročníku. ale nechci tím říct, že si myslím, že je vysoká škola zbytečná a že všechno umím. Jen jsem asi nebyla ve správnou dobu na správném místě.

nemáš někdy pocit, že by ses něco potřebovala doučit, že ti to v něčem chybí?

spíš v té obchodní části. základy krejčoviny mám, teď tedy dělám hlavně tašky, takže bych to musela trochu oprášit, spíš v tom byznysu jsem amatér. teď mám asistentku, která mi s tím pomáhá. začala jsem vlastně taky chodit na scholastiku na interiérový design. původně jsem chtěla jít na oděvní návrhářství, které vede alice klouzková ze sistersconspiracy, ale pak mě zaujalo tohle. nejradši bych samozřejmě chodila na obojí, ale to bych teď nestíhala. myslím, že i z interiérového designu můžu spoustu věcí načerpat, protože ty umělecké nebo designové obory jsou dost propojené. taky mi chybělo svojí práci s někým konzultovat. já si všechno dělám sama, tak jak chci, nikdo mi do toho nekecá, tak je fajn mít zpětnou vazbu od někoho, jehož práci uznáváte.

říkáš, že si všechno děláš jenom tak, jak se ti to líbí. nesleduješ ani barevné trendy?

vstřebávám je, inspiruju se, ale nepodřizuju se jim.

plánuješ tašky do budoucna propojit s oděvem?

asi ano, sice si to říkám už dlouho, ale myslím, že nakonec jo. teď s děťátkem ale raději nebudu říkat kdy...

hodně lidí si přeje mít přesně takový obchod propojený s dílnou jako máš tady v náplavní. jak dlouho to tu vlastně funguje?

teď to budou tři roky. ani jsem ten obchod zpočátku neplánovala. nejdřív jsem byla u mámy, v malinké dílně v nuslích, ale čím víc jsem toho dělala, tím víc jsem tam měla věcí, takže jsme se tam už nevešly. pak jsem si našla tohle místo za dobrou cenu i s obchodem a máma se po čase nastěhovala ke mně, takže já můžu bejt s malou, máma si u mě pracuje na svým a za odměnu prodává moje tašky :).

máš pro mum-ray nějaký sen?

snad jen, aby se mohl prodávat i v zahraničí. jinak tomu nechávám volný průběh.



Komentáře

  • Linda

    VYHLÁŠENÍ SOUTĚŽE S... MUM-RAY:... ano, je to koženka! A výhercem kabelky FOLD BAG od Mum-ray je Jana Vlachová! Gratulujeme! :)

i
×

Víc než jen nákupní galerie

MOLO7 je komunitní prodejní galerie podporující to nejlepší, co se urodí pod rukama módních
designerů. Nabízí alternativu k běžným konfekcím, snaží se bořit anonymní fashion svět a
nechává nahlédnout tvůrcům pod pokličku. Naší touhou a snahou je, aby originální tvorba nezapadla
pod masově nabízenou produkcí. Společným úsilím s designery se podílíme na následování tradice
módního návrhářství. Potkat zde můžete jména působící na této scéně dlouho, ale i ta,
která nejsou příliš známá, a kterým MOLO7 dává šanci prosadit se. A to nás velmi těší!

Napsali o nás

  • Kvalita a originalita

    MOLO7 miluje módu. A když říkáme móda, nemyslíme napodobeniny z tržnice ani nekvalitní konfekci. Baví nás kousky, které jsou tak trochu umělecké dílo, přesto příjemné, pohodlné a skvěle nositelné.

  • Designéři

    Potkat zde můžete jména působící na této scéně dlouho, ale i ta, která nejsou příliš známá, a kterým MOLO7 dává šanci prosadit se. A to nás velmi těší!