s use-it mapama se v evropě neztratíte

pokud rádi cestujete po evropských městech a objevujete v nich zajímavá a neotřelá místa a zákoutí, asi máte stejně jako my problém s takovejma těma mapkama, co dostanete zadarmo v hostelech a podnicích cílených na zahraniční klientelu. čiší z toho komerce a reklama, pub crawls a podobný blbosti - zkrátka všichni víme, že nemístní se balamutí nejlíp. a když si nějakej podnik připlatí, proč ho nepřilípnout na mapku těch nejatraktivnějších 'must-visit míst', žejo. podobný praktiky se ale časem mladým cestovatelům dost přejedly a navázáním na tradici z kodaňský svobodný christianie začala směrem z bruselu postupně vznikat alternativní více či méně organizovaná síť, jež si dala za cíl tyhle překomercializovaný mapy pro turisty vymýtit.

use-it mapy jsou tvořené zásadně lidmi žijícími v daných městech a nikdo si v nich nepřiplácí za reklamu. určené jsou především pro mladé low-budget cestovatele (takže nic pro ty, co se na svých cestách ubytovávají ve four seasons a z dovči si vozí jako suvenýr skleněný vázičky za desetitisíce), jež zajímá poznávat města z perspektivy místních obyvatel. a je radost vidět, že se z téhle inciativy stal fenomén a počet měst vytvářejících vlastní use-it mapy roste jako houby po dešti.

v čechách vznikla iniciativa vydat lokální use-it mapy kolem international student klubu na českém čvut v roce 2010 a ač sami tvrdí, že začátky byly 'živelné', projekt se jim podařilo úspěšně rozjet - krom nově vydané třetí edice mapy prahy existují i vydání use-it map brna a ostravy, v přípravě jsou například plzeň nebo české budějovice.

abychom pár map ukořistily a dozvěděly se něco víc, navštívily jsme pražský use-it headquarters, primárně určený spíš pro vaše zahraniční kámoše. je ovšem dobrý vidět, jak příjemně může takový místo působit - to až budete celí bezradní hledat útočiště například v gentu na vašem road tripu belgií (belgie jako kolíbka iniciativy v počtu use-it map zatím suverénně vede, krom obligátního bruselu seženete lokální průvodce taky pro antverpy, bruggy, lovaň nebo zmíněný gent). v pražským use-it infocentru v trojanově ulici č.3 je pro návštěvníky k dispozici útočiště s internetem a kafem zadarmo (kvalitu jsme nezkoumaly) a k tomu spousta ochoty poradit, zpříjemnit návštěvníkům pobyt a ušetřit je 'zaručeně hip podniků', kam by ovšem většina místních obyvatel nikdy ani nepáchla (pokud jste někdy pracovali v turistickým sektoru, stačí dvě slova: karlovy lázně).

pro víc infa a možnost si prohlídnout (popřípadě stáhnout) konkrétní mapy navštivte stránky use-it europe nebo use-it česká republika. pražskou pobočku najdete taky fejsbuku.

11K



Komentáře

i
×

Víc než jen nákupní galerie

MOLO7 je komunitní prodejní galerie podporující to nejlepší, co se urodí pod rukama módních
designerů. Nabízí alternativu k běžným konfekcím, snaží se bořit anonymní fashion svět a
nechává nahlédnout tvůrcům pod pokličku. Naší touhou a snahou je, aby originální tvorba nezapadla
pod masově nabízenou produkcí. Společným úsilím s designery se podílíme na následování tradice
módního návrhářství. Potkat zde můžete jména, která už na této scéně působí nějaký ten
pátek, ale i jména nepříliš profláklá, kterým MOLO7 dává šanci prosadit se. A to nás sakra těší!

Napsali o nás

  • Kvalita a originalita

    MOLO7 miluje módu. A když říkáme móda, nemyslíme napodobeniny z tržnice ani nekvalitní konfekci. Baví nás kousky, které jsou tak trochu umělecké dílo, přesto příjemné, pohodlné a skvěle nositelné.

  • Designéři

    S každým designerem se osobně setkáváme, povídáme si, poznáváme nejen sami sebe, ale i jeho tvorbu. Každý designer má svůj rukopis a řeč, kterou k vám promlouvá, a my se snažíme, aby vás tato tvorba neminula. Jsou zárukou kvality, originality a neotřelosti.

  • MOLO7zine

    MOLO7zine píše 11 koček. Ztělesňuje jejich představu, jak by měl vypadat magazín nezatížený stigmatem víkendového počtení o tom, co kde jaká minoritní celebrita udělala za skandál. Tenhle zine vás chce především inspirovat, informovat o zajímavých projektech a událostech, brát vás na nová místa a představit vám osobnosti, které mají co říct.